Wednesday, December 7, 2011

Starbucks çok kötü, diğ mii?

burda 15 liraya kahve satıldığını sananlar var ve ben bu insanların meraksızlığına şaşırıyorum. bu kadar eleştiriyorsun, bir şey alma ama bir bak kaç para bu meretler.

ben söyleyim; tea latte denen baharatlı çay'ın küçük boyu (350 ml) 5 ya da 5.50 olmalı. espresso içmediğimden ne kadar bilmiyorum. diğer kahve karışımları (mocha, latte falan) 6.50 8.50 arasında.

buna karşın en basitinden kadıköy'de dandik bir cafe'ye gitsem bir küçük fincan nescafe'ye 4.50-5 tl arasında istiyorlar ve etrafta sürekli dolaşan adamlar oluyor "bir şey al ya da kahven bittiyse defol git" gözüyle bakan. deliriyorum resmen. daha kahvem bitmemiş bile, yarısına gelmişim "alayım" diye hamle yapıyorlar. bir de dumtıs müzik var tabi. hele wi-fi'larını kullanırsan daha fazla harcamalısın!

o yüzden kimse bana kalkıp "starbaks pahalı, insanlar egolarını tatmin ediyor ordaa" diye gelmesin. yönetim bilimlerinden, felsefeden, bıdı bıdıdan anlamam. ama biri "insanlar starbaksa gidip hava atıyor yeaa" derse, hem o kişi salaktır hem de hava attığını sanan. ortalama 6 liraya istediğin kahveyi içiyorsun, yani bir nevi kahve dünyasının BİM'i. hem de o fiyata 10 yaşındaki kardeşim bile gidip istediği siparişi verebiliyor, çalışanlar ilgileniyor "çok sıcak olmasın" dediğinde hıhı diye geçiştirilmiyor. bim'e gidip hava atan veya bim'e gidenleri hava atıyor sanan varsa burası da hava atılacak bir yerdir.

he gidersin house cafe'ye, kitchenette'ye falan hava atarsın anlarım. anlarım ve gerizekalı der geçerim.

not: her gün starbaksta yaşayan bir insan değilim, gitmezsem umrumda da olmaz. çünkü bizzat evimde bütün o kahveleri ve fazlasını yapabiliyorum. ama fakir edebiyatından nefret ederim.

No comments: