Wednesday, March 12, 2014

İngilizler ne güzel demiş "Ignorance is bliss"

İngilizler mi dedi kim dedi bilmiyorum. Ne önemi var? Şu an herhangi bir şeyin önemi pek kalmadı gözümde.

Ben onun ölümüne hiçbir şey yapamadım diye ismini ağzıma alamazken, utanırken bundan birileri çıkıp "ne işi varmış eylemde" "devletin malına zarar vermiş" "su testisi" muhabbetleri yapabilenler var. Ve nasıl deliriyorum biliyor musun? Anlatmam mümkün değil ama bir yere yazmam lazım.

13 yaşında çocuk lan. Sen nasıl kendini gta oynuyor sanıp kafasına nişan alırsın? Nasıl o göreve getirildiğinizi biliyorum ne yazık ki. Bir dönem polis olma furyası vardı benden bir önceki dönemde. Apar topar birden devlete kapağı attılar nasılsa.

Bazen düşünüyorum, kendi 13 yaşında olan kardeşimin yürümesini zorlaştıran rahatsızlığı var diye. Normal bir çocuk olsaydı neler yapardık, nerelere giderdik, evde oturur muydu diye. Üzülüyorum yani kısaca, bazen isyan ediyorum işte ne bileyim.

Dünden beri aklımda, ben bunun için isyan ettiğim/üzüldüğüm için kendime kızıyorum. Berkin'in annesi demez miydi, koşmasın da çocuğum yanımda olsun diye. Derdi tabi. Yanında olacaktı.

13 yaşında ya, ben daha sevmeye doyamıyorum, sen nasıl vurursun aklım almıyor!

Trafik kazasında ölen polislere neden üzülmüyorsun diyenler var. Arkadaş onlar da ayrı mal. "TRAFİK KAZASI" bak adı üstünde "KAZA". İnsan ölmüş, üzülüyorum tabi. (Şehit tanımına hiç girmeyelim istersen?)

Terör örgütleri binlerce kişiyi öldürdü diyorlar. O zaman da aynı derecede üzülüyordum. Ama hem yaşım küçüktü hem de o zaman bunu yapan bir örgüttü; kafamda hala devletin daha saygın bir yeri vardı. Ellerinden geleni yaptığı görüntüsü vardı en azından ortaokul seviyesindeki çocuklar üzerinde! Şimdi olsa daha farklı tepki veririm tabi. Ama bunda okuduğum onlarca kitabın, case study'nin etkisi büyük.

Şimdi beni korumakla yükümlü "devlet", beni öldürüyor.

Uzun zamandır yapıyordu bunu zaten. Ama bu kadar göz önünde, bu kadar gözüne soka soka insanların yapılmamıştı bu. Sonra neden çıktın sokağa, neden kamu malına zarar veriyorsun. Canım, kamu benim zaten. Mal da benim malım. Sen istersen %40 değil %90 oy al, yine geri kalan halka hizmet etmek zorundasın. Ve beni öldüremezsin.

Başlığa gelirsek. Arkadaş şunları bilmeden yaşayanlara çok imreniyorum. Mutluluk onlarda.

No comments: