Wednesday, October 20, 2010

Ben Yönetim Sistemlerinden Anlamıyorum

Evet, anlamıyorum. Anlıyorum gibi yapmaya gerek yok. 675749303 tane makale çevirmiş, düzenlemiş, yazmış, yayınlamış olabilirim. Hatta belki anlıyorumdur da, bana hiçbir faydası yok. Çünkü işe alımı bile über manyak bir etkinlik haline getirip "yetenek avcılığı" diye servis eden bir zihniyete gülüyorum ben ancak.

Fakat, kariyer denen zımbırtı beni -gücü pastalardan uzaklaştırmaya yetmese de- bir insan kaynakları, organizasyonel gelişim yoluna doğru sokmakta. Hatta çıkıp dış ticaret falan olursa bu kendi kendime oturur gülerim yani. İşin komik ve ilginç tarafı ise benim bu işlerde "para biriktirmek ve ardından yüksek lisansa devam etmek" için çalışıyor olmam.

Saçma olunca, daha doğrusu bana saçma gelince de sıkıcı geliyor bu iş bana. İş ilanlarına göre insanları gruplandırırken ortaokula gitmiş de küme problemi çözüyormuşum gibi hissediyorum. Ya da makale yazarken ödev yapıyormuş gibi. Öğrenci psikolojisinden mi kurtulamadım bilmiyorum. Ama normalde ödev yazarken "dünya bu makalem ile kurtulacak ulan" psikolojisine girerdim ben. İşte burada onu hissetmiyorum. Halbuki "İş Seyahatinde Nasıl Sağlıklı Beslenilebilir?" konusu "Virginia Woolf'un kısa öyküsü Aynadaki Kadın: Bir Yansıma'daki ayna imgesi" konusundan daha ilgi çekici ve insanların işine yarar cinsten.

Ofisten bildirdiklerim bu kadar.

1 comment:

Nafile said...

Müsaade ederseniz ben bunu şuna benzeteceğim. Bir süre önce aklıma yeni enerji kaynakları, yenilenebilir enerji gibi zımbırtıların başarısızlığa uğraması ve fosil yakıtların azalması sonucunda ortaya çıkabileceklere dair bir kara ütopya yazma fikri oluşmuştu kafamda. Lakin enerji üzerine bilgi sahibi olmam gerekiyordu önce gerçekçi bir şeyler ortaya koyabilmem için. Fakat enerji üzerine yapılan konuşmalar ve araştırmalar o denli iktisat ve finansla iç içe geçmiş durumda ki bu konuda bir şeyler okuma düşüncesi bile tüylerimi diken diken ediyor. Düşünün ki şu an zaruri seçmeli bir ders olarak enerji güvenliği konulu bir ders alıyorum ama tek satır bile okumak istemiyorum ders hakkında. (Ne anlatıyorum ben ya?)