Thursday, September 11, 2014

Vişneli Sorbe Tarifi

Geçen paylaştığım fotoğraftaki muhteşem kırmızı şey oluyor kendisi. Ve ben bunu dünyanın en basit tarifi haline getirdim. Hatta fotoğrafını paylaşayım bir daha:


Gerekenler:

1 kutu dondurulmuş vişne (400 gr)
1 bardak su
1,5 bardak şeker
El blenderi veya mutfak robotu veya benzeri bir şey

Tariflerde hep vişneyi çözdürün falan denmiş. Çözdürmeyin efenim. Dursun donuk donuk, çok vakit kazandıracak bize.

Bir tencerede, 1 bardak su ve 1,5 bardak şekeri kaynatın. Çok kaynamasına gerek yok aslında, sadece biraz koyulaşsın.

El blenderi kullanıyorsanız: Büyük bir kap içine vişneleri boşaltın. Blenderi şöyle bir çalıştırın ama ı-ıh, donmuş şeylere pek fayda etmez. Üzerine sıcak şuruptan yavaş yavaş dökün. Ben 2 kaşık döktüm her seferinde. Sıcağı görünce daha kolay çalışacak. Ara sıra tadına bakın, istediğiniz tatlılıktan azcık daha tatlı olsun çünkü donunca şeker hissi azalıyor. Ama tüm şurubu kullanmayın bence çok tatlı oluyor.

Robot kullanıyorsanız: Vişneleri bir kap yerine robotun haznesine boşaltın, aynı işlemleri yapın. Bunu da mı ben söylicem!

Sonra güzel bir kaba (mümkünse metal) aktarın, üstünü streç filmle kapatın (ki diğer yiyeceklerin kokusunu almasın, buzlukta binbir türlü yiyecek oluyor) 1-2 saat buzlukta kalsın.

Ben sabaha kadar bıraktım. Normalde aralarda çıkarıp kristalleşmesin diye karıştırmak lazım. Ama buna bir şey olmamış. Bildiğimiz dondurma gibi donmuş. Cheesecake'le çok güzel gidiyor!

No comments: