Tuesday, February 25, 2014

Pale Blue Dot


Bazen şu fotoğrafa bakıp sinirlerimi bozuyorum. Bu fotoğrafa bakınca ne kadar saçma sapan işlerle uğraştığımızı, aslında ne kadar da önemsiz canlılar olduğumuzu düşünüyorum. Bu fotoğraf yetmezmiş gibi şunu buldum geçenlerde:


Hubble teleskopu gökyüzünde "boş" görünen bir noktaya odaklanıyor günlerce (kaç gün unuttum), bütün ışığı yakalamaya çalışıyor ve sonuç bu. Fotoğrafta görünen her bir parlaklık bir galaksi. Yani öyle gezegen yıldız falan değil. Bizim samanyolu dediğimiz şey bunların yanında çok küçük bir galaksiymiş hatta. Bizden başka canlı var mıdır mevzusuna girmiyorum zaten. %9999 eminim olduğuna. Bu kadar büyük bir oluşumda bir tırt insanın olması mümkün değil zaten.

Buna bakınca benim yaptığım işler hepten saçma geliyor bana. Ay'a ayak basma mevzusu ne kadar önemli hala dünyada. Onu düşün, o bile şu anda evinin kapısından dışarı adım atmakla aynı. Hiçbir önemi yok. He belki şu üstteki pale blue dot fotoğrafını çeken voyager'ı tasarlayan büyük bir iş yapmış sayılabilir. Ne de olsa birkaç sokak uzaklaşıp evinin uzaktan fotoğrafını çekmeyi başarmış.

Çok önemsiziz. Öyle böyle değil.

No comments: